به گزارش العالم؛ زمانی که استیو جابز به شرکت تبلیغاتی Regis McKenna مراجعه کرد تا نخستین لوگوی اپل را سفارش دهد هنوز تعداد افراد شاغل در اپل از سه نفر فراتر نمیرفت. شرکت تبلیغاتی Regis McKenna که در سیلیکون ولی تازه اسم و رسمی به هم زده بود وظیفه دیزاین لوگوی اپل را به یکی از طراحان جوان و تازه استخدام شدهاش سپرد. او راب جانوف (Rob Janoff) بود.
سال ۱۹۷۷ بود و هنوز اپل قرار نبود اپل امروز باشد و راب جانوف هم به این فکر میکرد که چگونه لوگوی شرکتی را بسازد که قصد دارد کامپیوتر تولید کند. او لوگوی مشهور اپل را همزمان با اپل ۲ آماده کرد و تحویل داد. کل پکیچ برندینگ شرکت برای جانوف فقط دو هفته زمان برد و البته او هم هیچ تصوری از این نداشت که همین کار به مشهورترین کار تمام زندگیاش تبدیل خواهد شد. لوگوی اپل را جانوف از روی میوه سیب کشید و برای آنکه این سیب در همان نگاه اول سیب جلوه کند آن تکه معروف را از آن کند و کنار گذاشت تا این سیب به مشهورترین آیکون سیب تبدیل شود. بی سبب است اگر بخواهیم به دنبال معنی خاص دیگری در لوگوی اپل بگردیم نام شرکت اپل بود و دیزاینر سعی داشت با لوگوی سیب همین نام را در ذهن مردم تداعی کند. او لوگوی اپل را به شکل رنگین کمانی کشید تا بیشتر جلوه کند و البته خود اپل هم همین رنگین کمان را برای مدت ۲۰ سال به عنوان رنگ لوگو حفظ کرد. از ۱۹۹۸ تا کنون چهاربار لوگوی اپل دچار تغییر شده است.
چه کسی سیب اپل را گاز زده است؟!